søndag den 10. juni 2012

Hjemvendt til det høje nord

Hvem skulle have vidst, at man blot skulle tage til Grønland for at få sommer? I sure didn't..



Min hjemrejse til Grønnedal - min sidste for at være ærlig - begyndte med en lang togrejse fra København til Ålborg søndag eftermiddag (3. juni). Og lidt var man vel stadig plaget af gårsdagens mange øl. Anyway, efter overnatning i Ålborg på Hotel Prinse (kan btw godt anbefales - hyggeligt lille sted) gik turen mod lufthavnen og den vante rutine her. Som rutineret passager med milflighten til Grønland, så har man lært at væbne som mig tålmodighed. Man ved aldrig, hvad der sker, eller hvor man lander. Til alles held var vejret fantastisk hele vejen og jeg må da indrømme, at jeg blev en smule overrumplet, da jeg steg ud af flyveren i Narsarsuaq: blå himmel, højt solskin, 25 grader og masser af myg. Det var næsten som at komme syd på! We love it.
Ventetiden i Narsarsuaq plejer at være det værste ved turen, men denne gang gik det heldigvis forholdsvis hurtigt, idet jeg var blevet sat som pakker. Dvs. jeg skulle hjælpe med bagage og pakning af friskvarer fra flyet til kølekasser og videre ind i containerne. Helikopterturen til Grønnedal var helt fantastisk - blandt andet grundet det dejlige vejr.

Det underlige ved at være tilbage i dalen denne gang er, at jeg kun har en måned tilbage heroppe. Ja, nu er der jo så knap 3 uger tilbage. Men selvom jeg glæder mig umådeligt til at komme hjem til Kbh og alle de fantastisker mennesker, jeg nu har været adskilt fra et års tid, så bliver det helt forfærdeligt at skulle forlade mit liv heroppe. Jeg efterlader en del af mig selv heroppe..
Til gengæld tager jeg en masse erfaring, oplevelser, nye venskaber og minder med mig hjem - ting som ikke kan købes for penge. Grønnedal hra været en del af mit liv i mere end 4 år, selvom det snarere føles som en hel menneskealder, og det vil altid have en plads i mit hjerte. Dog er jeg rede til at tage afsked og komme videre i mit liv. Min barndom og teenage år er nu overstået og livet som voksen og ansvarsfuld banker på - det er i hvert fald, hvad de siger.

Men med 3 uger tilbage og en helvedes masse planer - men vil jo gerne lige nå det hele - så er det måske begrænset, hvor meget jeg når at blogge. Men jeg lover at tage en masse billeder og opdatere ind imellem!

Xx

Ingen kommentarer:

Send en kommentar