søndag den 17. juni 2012

Oplevelser rigere, men et kamera fattigere

Så blev det søndag aften og en ny arbejdsuge venter forude - dette betyder også, at slutningen på endnu en weekend er nået, en noget begivenhedsrig weekend.
Som nævnt i det tidligere indlæg skulle den weekend bl.a. bruges på en tøsehyttetur til Laksebunden. Fredag eftermiddag mødtes vi på havnen for at aflevere grej etc. Cathrine og jeg havde aftalt at vandre derud, og da vejret var så lækkert, var der ingen undskyldninger. Vores vandretur startede dog med en mindre forskrækkelse, da der pludselig rejste sig en fuldvoksen moskusokse nær os. Heldigvis syntes den ikke, vi var videre interessante, så vi fik lov at vandre roligt videre. Lige indtil vi stødte ind i en mindre flok, som havde en kalv på slæb. Vi fik hurtigt forladt vandrestien og bevæget os nedad - væk fra dyrene! De er mest agressive, når der er kalve i flokken.. Vi nåede efter små 45 min. helskindet til Laksebunden, hvor de tre andre allerede var ankommet og havde fundet en lille overraskelse fra vores tømmer, Jan, nemlig 2 flasker rosé - bare en lille velkomst!
Det var som sagt en hyttetur vi var taget på, dvs. intet elektricitet, rindende vand eller toilet. Eller Laksebundshytten er faktisk luksushytten, der er nemlig et 'toilet' bestående af en elv, en bro, et skur og et wc med hul i bunden! Oh yes, you heard me. Vi havde en dejlig fredag med hygge, bål, tøsesnak og masser af vin og andet grej. Vi havde jo alle stået for en overraskelse, og lad os bare sige, nogle af overraskelserne kunne drikkes. Jeg vil nu sige, at jeg med glæde ville vise billeder af dagens udfoldning, men dagen udviklede sig måske en anelse for meget. Forstået sådan, at jeg ingen billeder har at vise. Da vi skulle børste tænder, i noget beruset tilstand, foregik det ved breden af elven. Uheldigvis havde jeg fået slæbt mit kamera med og ja. Det fik ærlig talt en mindre svømmetur og er siden blevet meget træt af livet. Memorykortet fik jeg så pillet ud - don't ask why - og det fik en længere tur i elven og er højst sandsynligt endt et sted ude i havet.. It's learning by doing.

Lørdag stod vi op i nogenlunde tid, da vi båe ville have noget ud af dagen og ikke kunne sove længere grundet solen. Cathrine og jeg gik en tur ind i Laksebunden mod Brudesløret (et vandfald inde i bunden af dalen), dog var der moskusokser derindad, så vi nåede aldrig helt derind. Noget interessant er dog, at vi hørte en moskusokse føde - den brøllede i hvert fald noget, og det er jo sæson for små kalve. Ærgeligt man ikke lige havde et kamera, der kunne optage lyden... Vejret blev noget køligere hen ad eftermiddagen, og jeg må indrømme, jeg ikke var helt på toppen. Jeg var begyndt at få lidt kriller i halsen. Så da Ulrik og Jan tømmer lige kom forbi til en kop kaffe, valgte jeg at smutte med dem hjemad til et varmt bad og en lun seng. Jeg kan godt blive lidt gnaven, når jeg begynder at blive sløj.
Men trods men desertering lørdag eftermiddag og mit kameras tragiske ulykke, så har det været en dejlig tur. Ufatteligt at man lige kan gå 45 min. ud i naturen og så bare være væk. Det er rart at få lov at komme væk fra dalen indimellem og lige trække stikket ud. Specielt fordi det er så lille et sted, hvor man omgås de samme mennesker og samme problemer dag ud og dag ind.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar