onsdag den 28. marts 2012

En vegetars redning!

Semi-vegetar lyder i nogles ører måske ubeslutsomt. Flere har da også påpeget, at jeg ikke spiser kød fra drøvtyggere, men vælger at spise fjerkræ og fisk - hvordan kan man så kalde sig vegetar?
Det gør jeg i realiteten ikke, det er, hvad folk betegner mig til, når jeg fortæller om mit kød-indtag så at sige. Grunden til mit fravalg skyldes som sådan heller ikke etiske årsager, jeg er imod vores behandling af dyr - generelt, ikke kun på dette punkt - men årsagen bag mit valg skyldes smag. Jeg bryder mig simpelthen ikke særlig meget om kød..

Efter at være flyttet til Grønland er mulighederne for frisk frugt og grønt, samt mejeriprodukter ændret gevaldigt. Vi får friske forsyningerne én gang om måneden, når vores månedlige flyver - milflighten - flyver personel mellem Danmark og Grønland. Dvs. vi får frisk grønt, frugt og diverse mejeriprosukter én enkelt gang om måneden, hvilket er noget man bestemt skal vænne sig til. Grundet det ustadige vejr heroppe hænder det også, at varerne engang imellem strander og i sjældne tilfælde aldrig når frem.. Sådan en hændelse havde vi ved sidste milflight den 27. februar - vores friskvarer nåede aldrig frem.

I dag er dog miraklernes dag, eller i hvert nogle af miraklerne. Nye forsyninger fra Danmark nåede frem til dalen, og køleskabet blev igen fyldt. Uhm..

Kedeligt og tomt køleskab. Der er vel ikke noget at
sige til, at slikskålen var mere interessant?
Så er køleskabet endnu engang fyldt op med
friske og lækre fristelser.
Inden de såkaldte friskvarer blev pakket ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar