onsdag den 21. marts 2012

Personlighedsforvirring, skizofreni eller er det bare mig?

For at forstå mig og mit liv må jeg nok fortælle om min såkaldte personlighedsforvirring, skizofreni, kald det hvad du vil..


Jeg er opvokset i hjertet af København i det underskønne kvarter, Nyboder. Hvor længer af gule rækkehuse med grønne vinduer og døre står side om side, som en deling retstående soldater. Jeg vover derfor at kalde mig selv københavner, en storby-pige. Jeg elsker livet i storbyen med alle dens muligheder og al dens liv. Jeg interesserer mig meget for mode, kosmetik, sko etc. Alt det som høre sig storby-livet til.


Hvor min såkaldte personlighedsforvirring kommer ind i billedet er, at lige så højt jeg elsker København og livet som ung i det pulserende og urbane miljø, så tilhøre en stor del af mit hjerte Grønland - et geografisk unikt land omtåget af mystik. Et land med en fantastisk fauna og flora.
Jeg er fascineret af naturen, men med mine år blandt fjelde, bugtede fjorde og vilde moskusokser, hvor du er så langt fra civilisationen, du kan komme, er min respekt for naturen og dens krafter ligeledes vokset. Efter at have oplevet himmel og hav stå i ét og høre på naturens vildskab uden for, har jeg lært at der er ting, vi mennesker ikke er og aldrig vil blive herre over.
At bo i Grønland har betydet, at jeg bruger en stor del af min fritid udendørs, vandring, fiskning, jagt, hytteture, sejlture - you name it. Det er et liv, som ligger så fjernt fra mit liv i København, men det er en del af mig, lige så vel som storby-pigen er.


Forstår i derfor min personlighedsforvirring? Det er ikke fordi jeg er 'syg' eller på nogen måde psysiks ustabil, det handler blot om, at jeg elsker at være ung og nyde storbyens mange muligheder, samtidigt med jeg elsker en mere outdoorsie livsstil. 

En hyggelig aften i København i selskab med god musik og cosmopolitan's.

Udflugt til den lokale tv-by.


2 kommentarer:

  1. Jeg får vildt meget lyst til at fiske og vandre nu <3

    SvarSlet
  2. Det forstår jeg godt - jeg går også blot og venter på bjergmasserne af sne forsvinder, så man kan komme rigtigt ud i fjeldet. Xx

    SvarSlet